سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 اجرای تئاتر وقیحانه علیه حضرت مسیح - پایگاه اطلاع رسانی حرا

اجرای تئاتر وقیحانه علیه حضرت مسیح

پنج شنبه 86 اسفند 9 ساعت 7:9 صبح

اجرای تئاتر وقیحانه علیه حضرت مسیح

پس از اظهارات شرم آور یک اسقف انگلیسی در باره حضرت مسیح علیه السلام، اینک اجرای تئاتری توهین آمیز درباره حضرت عیسی مسیح باعث جنجال در استرالیا شده است.

در این نمایش با نام «کورپاس کریستی =
Corpus Christi
» فریفته شدن حضرت عیسی علیه السلام به وسیله یهودا و جاری شدن عقد ازدواج همجنس آن حضرت به روی صحنه رفته است. این تئاتر در چارچوب همایش همجنس بازان اجرا می گردد.

به گزارش شیعه نیوز به نقل از ابنا، «رابرت فورسیت =
Robert Forsyth» اسقف جنوب سیدنی ضمن نشان دادن عکس العمل شدید، خواستار توقف اجرای این نمایش وقیح شد و گفت: کار آنها معصومانه نیست بلکه تجاوزگرانه است و آنها اعتقادات مسیحیان را به تمسخر گرفته اند و من هرگز نمی پسندم آن را نگاه کنم، ضمن این که این تئاتر با واقعیتهای تاریخی هیچ مطابقتی ندارد. علاوه براین که موجب آزرده شدن میلیونها مؤمن مسیحی و نیز میلیونها مسلمان گردیده است که مسیح را پیامبر اولوالعزم می دانند.

خانم «آنجلا کانوای، =
Angela Conway» سخنگوی انجمن خانواده استرالیا گفته است که آفرینندگان این تئاتر جرم بسیار بزرگی مرتکب شده اند زیرا آنها در رفتار خود حساسیت مسیحیت و مؤمنین مسیحی را نادیده گرفته اند. به گفته وی ایده های این تئاتر تهاجمی است و به مرز کفر رسیده است و این تئاتر مملو از اوهام و خیالات است و نشان از عقده ها و تمایلات شخصی دارد.

کارگردان این تئاتر موهن «لی رونی =
Leigh Rowney» که هرگز از این کار خود پشیمان نیست، گفت: برای من حیرت آور خواهد بود چنانچه مردم از این کار ما رنجیده خاطر شوند و در خارج از محل تئاتر دست به اعتراض بزنند و چنانچه این کار را کردند بگذارید این کار را بکنند.

این نمایشنامه که قرار است به عنوان بخشی از «کاروان ماردی گراس همجنس بازان مرد و زن» در تئاتر «نیوتاون» سیدنی در تاریخ 7 فوریه به صحنه برود، در آمریکا اعتراضات و پیامهایی مبنی بر تهدید به قتل و بمب گذاری را درپی داشته است. پیامهای مبنی بر تهدید به قتل، برای نویسنده این نمایشنامه «ترنس مک نالی =
Terrence McNally» فرستاده شده است.

رونی که خودش مسیحی است، این اتهام را رد می کند که این تئاتر به معنی تمسخر حضرت عیسی مسیح است ولی می گوید که این تئاتر بعضی از مسیحیان را ناراحت خواهد کرد.

براساس این گزارش اسقف فورسیت به دست اندرکاران این نمایش هشدار داده است که «عمر انسان بسیار کوتاه است و همه در روز جزا باید پاسخگوی اعمال خود باشند و پاسخگویی شما در آن روز بسیار سنگین خواهد بود». وی از آنان خواست دست از این عمل کفر آمیز خود بردارند.

جامعه مذهبی استرالیا نیز حمایت خود را از اسقف فورسیت و دیگر رهبران کلیسای انگلیکن ابراز داشته است.

شایان ذکر است که اجرای این نمایشنامه شرم آور علاوه بر آمریکا در انگلستان نیز موجب خشم مؤمنان گردیده و اعتراض مسلمانان را نیز باعث شده است.

منبع : سایت شیعه نیوز


نوشته شده توسط : حرا

نظرات ديگران [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها  :